Tuesday, August 10, 2004

Computer vs. Mute button

如果我问你:What is the most critical invention in the office space? 很多人会毫不犹豫的回答,电脑啊。但最近我越来越觉得是另外一个东西,它好像很不起眼,但其实在我们实在少不了它,那就是电话上的 mute button。

现在给个实例吧:
前几天有个电话会议,客户正在发言:“I think we should try a different structure... such as ...xxx.... xxx....”
这时候有个SVP就按了一下 mute,然后就是:“What a fucking idiot!! I told him numerous times that his whatever structure doesn’t work... xxx... xxx.... We need to use our structure.... What a waste of my fucking time!!”
同时客户还在不疾不徐的说:“........ In that way, we can save some money and ....xxx..... What do you guys think?”
那个SVP马上又按了一下mute,恢复到通话状态,“I definitely agree with you that .... xxx...xxxx... what you said makes a lot of sense.... However, if we look at the market conditions as of this very moment.... xxx.... xxxx.... we still believe that our structure gives you the most bang-for-the-buck.”
客户一听,很开心的说:“if that’s the case, let’s proceed with your proposed structure then.”

坐在旁边的我就一直在思考这个问题:“如果那个mute button哪天malfunction了会怎么样?” 客户会不会马上在另一端对骂呢? 还是假装没听见?还是??我是不是应该某一天让它“失灵”一下呢??我越想越觉得好笑,就不禁笑出声来,居然引来数人侧目。

所以我真觉得这个mute按钮学问太大了,如果没了的话,conference call真不知道会变成什么样呢

No comments: